2010-11-24 21:29:00

"Za sigurno i poticajno okruženje u školama"

Svi mi koji se bavimo odgojem djece (roditelji i učitelji) znamo da to nije čin, nego proces koji traje mnogo godina. Nasilje među djecom nije moguće sasvim iskorijeniti; međutim, možemo ga bitno smanjiti i, što je još važnije, možemo djecu odgajati u ozračju međusobnog poštovanja i uvažavanja.

Projekt «Za sigurno i poticajno okruženje u školama» UNICEF Ured za Hrvatsku je počeo provoditi krajem 2003. kampanjom u medijima za podizanje svijesti javnosti o problemu nasilja u školama.

Program je zamišljen kao višegodišnje nastojanje da se promjene stavovi, razina tolerancije prema nasilju, potakne suradnja i uvažavanje te spriječi daljnje pojave nasilnih ponašanja među djecom.

Krajem školske godine 2009./2010. Učiteljsko vijeće OŠ Žakanje donijelo je odluku o uključivanju u program «Za sigurno i poticajno okruženje u školama». Početkom školske godine 2010./2011. započinje edukacija djelatnika putem radionica koje vodi educirana mentorica, gđa Tanja Jakovac, prema razrađenom UNICEF-ovom programu. Primarni im je cilj osposobljavanje nastavnog kadra za rad s djecom na prevenciji nasilja i edukacija za intervenciju.

Program «Za sigurno i poticajno okruženje u školama» predstavlja kontinuirani rad svih zaposlenih kroz “7 koraka do sigurnije škole”.

Važna osobina ovog programa sastoji se u činjenici da su učenici vrlo aktivni sudionici u programu na različite načine – od osmišljavanja vrijednosti i pravila do grupe vršnjačke podrške i drugih akcija provedenih putem različitih aktivnosti.

Značajna karika u ovom programu je suradnja s roditeljima, ne samo kroz roditeljske sastanke, već i osmišljavanjem aktivističkih grupa za roditelje.

Osim suradnje s roditeljima, za provedbu ovog programa bitna je i suradnja s lokalnom zajednicom, Centrom za socijalnu skrb, policijom, liječnicom školske medicine, ...

I na kraju, svi mi koji se bavimo odgojem djece (roditelji i učitelji) znamo da to nije čin, nego proces koji traje mnogo godina. Nasilje među djecom nije moguće sasvim iskorijeniti; međutim, možemo ga bitno smanjiti i, što je još važnije, možemo djecu odgajati u ozračju međusobnog poštovanja i uvažavanja.

Ana Sutlić, dipl. psih.-prof.

 

 


Osnovna škola Žakanje